måndag 10 februari 2020

Från helg till måndag

Hej på er! Först en tillbakablick på helgen som gått. På fredag slutade jag klockan 14, fortsatte en stund med skolarbeten och sedan handlade vi mat inför helgen och den inkommande veckan. På kvällen blev det filmmys där hemma. På lördag hade jag och Anton planerat in en road trip till Seinäjoki och Ideapark. Vi hade inte besökt köpcentret tidigare så det var kul att komma iväg och shoppa lite. Förutom att gå i affärer så åt vi också lunch på restaurangen Wingo, samt drack varsin latte på caféet Hanna & Kerttu. Ibland behöver man inte åka långt eller stanna länge för att få ett miljöombyte och till och med lite, lite semesterkänsla. 

Igår skrev jag klart min forskningsplan och sedan umgicks vi med Viktor och Emilia. Vi åt hemgjord pizza, pratade, drack kaffe och for sen iväg för att spela badminton. En skön och rolig, (nästan) ledig dag! Den nya veckan började jag med ett träningspass på gymmet, följt av lunch och föreläsning. För tillfället är jag kvar i skolan och uppdaterar min lärlogg i två kurser som vi går för tillfället. Planer för resten av dagen är att fixa middag där hemma och sedan tillbringa kvällen vid Mirjams. Hoppas ni har en fin måndag och ser framemot den nya veckan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar