måndag 3 juni 2019

Första sommarmånaden

Hej på er! Måndag, tredje juni och sommarloven har officiellt kört igång. Jag vill börja med att gratulera alla som fått sin examen i vår - duktiga ni! Även ni som gått ut ett skolstadium eller en årskurs, - ja, alla som nu har fått det efterlängtade sommarlovet. Grattis till er!


De senaste veckorna har för min del bestått av jobb på café och dagis. Jag har även varit barnvakt och det kommer jag också vara några dagar denna vecka. Efter att jag hade jobbat klart för i helg stannade jag och Anton i Vasa. På lördagskvällen fick vi trevligt besök av Citti och Elin. Igår vandrade vi längs vackra Iskmo-Jungsund vandringsled och det var väldigt avkopplande. Att gå ut i naturen tillsammans är nog verkligen kvalitetstid. 




Annars då? Sen jag sist skrev (om annat än Oslo) så har ju faktiskt också hockey-vm fått finaste möjliga avslut. Att Finland vann lär ingen ha missat och de som känner mig vet troligen också hur exalterad jag är över det. Det hela blev ännu så mycket större, eftersom ingen egentligen trodde på laget till en början. Lejonen motbevisade allt och alla, och förtjänar verkligen detta guld!



De senaste veckorna har också innehållit träning, promenader, kaffebesök och tjejkväll. Att ta ut sig på gymmet och att umgås med vänner och familj, är verkligen sådant som ger mig energi  i vardagen. Båda dessa sakerna är något jag verkligen vill prioritera också i sommar. Gällande träningen vill jag också satsa på uteträning då vädret tillåter. För hör ni, Finland må vara vackert året om, men just nu är det nog som allra, allra finast. Kom ihåg att njuta av det och ha nu en riktigt bra vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar