måndag 29 juni 2020

Ny helguppdatering

Hej på er och trevlig måndag! Denna helg har vi spenderat i Vasa, definitivt ett tag sen sist! I fredags vikarierade jag på dagis. Det var intensivt i värmen, men roligt som omväxling! Jag och Anton slutade samtidigt, fixade middag och for sen till stranden för att svalka av oss efter dagen. Senare åkte vi för att veckohandla och när det var gjort tog vi det lugnt resten av kvällen.

På lördagen hade vi planerat in en stranddag/utflykt, så trots lite ostadigt väder begav vi oss ut till Björköby. Där möttes vi av en alldeles tom simstrand som fungerade perfekt för picknick, solande (mellan varven då molnen gav med sig) och Mölkky. Efter ett par timmar började det blåsa upp till storm och då for vi på kaffe till Salteriet. På hemvägen passade vi på att utforska nya vägar och idylliska ställen.

Söndagen var återigen varm och solig. Efter en sen frukost for vi ut på promenad och efteråt bestämde vi oss för att cykla till stranden. Förra veckan blev nog en rekordvecka vad gäller antalet strandbesök, åtminstone hemma i Finland! Senare på eftermiddagen fick vi besök av Linda, Lennart och Levi - så trevligt att ha dem här! På kvällen åt jag och Anton middag på balkongen och sen avrundade vi helgen med en runda frisbeegolf.