måndag 9 september 2019

Vaasa weekend

Hej och trevlig måndag på er! Helgen som varit har vi spenderat här i Vasa. Vi var båda lediga redan på fredag och hade därför planerat in en vandring. Vi åt morgonmål hemma och packade sedan ryggsäcken och styrde mot Kunileden. Vandringsleden var en trevlig 12.5 kilometer lång bekantskap och de nya skorna var vi också mycket nöjda med. Kvällen spenderade vi hemma hos Catja och Samuel, vilket också var riktigt roligt.





Lördagsmorgonen tillbringade vi hemma med grötfrukost, kaffe och serie. Efter lunch föreslog Anton att vi skulle fara och spela badminton. Vi har talat om det förut, men det här var första gången vi spelade tillsammans. Överlag var det första gången på väldigt länge, särskilt för min del. Jag måste nog säga att det var över förväntan, väldigt roligt faktiskt! Jag tror bestämt att vi kommer att besöka tenniscentret flera gånger. Vi fortsatte eftermiddagen med att handla och sedan fixa i ordning en sats med ugnsäppel. Det är lätt en av de godaste efterrätterna jag vet! På kvällen fick vi besök av Antons föräldrar och syskonbarn. Vi drack kaffe, pratade och var ute och gick längs strandpromenaden.



Även söndagen började med en mysmorgon, efter vilken jag drog iväg på ett pass till gymmet. Vi åt en senare lunch och sedan for vi på sammankomst. Efter bönhuset blev vi bortbjudna till Christoffer och Minnas, så där spenderade vi kvällen. Alltid trevligt att lära känna nya människor!
Hoppas ni också hade en bra helg och att ni är redo för den nya veckan! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar