onsdag 8 maj 2019

Dags för uppdatering

God morgon och hej på er! Sist jag skrev här så berättade jag om mitt påsklov, vilket säger en del om hur länge sen det är. April har bytts ut i maj och detta firades vid Glasbruket med ett gäng kompisar. Riktigt lyckad kväll med tävlingar, sång, grillsäsongens öppning, jacuzzi och årets absolut första dopp i havet.



Som vanligt har jag också jobbat och gjort skoluppgifter. Angående skolan är jag verkligen på slutrakan nu. Ett par inlämningsuppgifter till, en öpu-kurs i helgen och lite praktiska grejer kring kand-inlämning och kursplanering inför nästa läsår, återstår. Eftersom det ändå är så mycket trevligare att skriva om roliga saker som hänt, så tänkte jag fortsätta dela några sådana händelser. På första maj hade vi tjejkväll vid Kiikas, vilket verkligen var supermysigt. Prat om allt mellan himmel och jord, sällskapsspel och hämtmat summerar kvällen väl. 



I söndags var vi hemhemma och for på vandring med min familj. Trots lite snö längs leden så hade vi en riktigt lyckad utflykt. I måndags var det äntligen dags att fräscha upp mitt hår hos Johanna (@hairbyjjohanna på instagram). Att vara ledig en måndag och spendera förmiddagen vid frisören - det är nog definitionen av lyx i vardagen. 

I går efter jobbet så var jag och Anton bjudna hem till Idas och där spenderade vi kvällen med ett riktigt trevligt gäng. Roligt med nya människor och att också lära känna sina kompisars kompisar.  Idag då? Jag är ledig från jobb och skola, men ska satsa på att skriva klart en final essay i mångkulturell pedagogik. Innan det ska jag dra och träna och efter att jag skrivit klart ska jag möta upp Ida, Elsa och Mirjam för att fira Mirjams födelsedag i efterskott. 
Hoppas ni är taggade för dagen! Ha det bra, så hörs vi!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar