torsdag 5 september 2019

Semester och skolstart

Men hej! Det var verkligen inte igår... Med hjälp av bilder ska jag återigen försöka dela med mig av sådant som hänt sedan senaste inlägget. Ni torde vara bekanta med konceptet, hehe.

Fredag 23.8 var min sista jobbdag för denna sommar och därmed inledde jag min "semester". Dagen efter var vi bjudna på Jannike och Jims bröllop. Väldigt vackert brudpar och en riktigt härlig kväll som vi fick dela med dem!




På måndag (26.8) steg vi upp mitt i natten och tog ett morgonflyg med Budapest som slutdestination. Vi hade bokat resan tidigare i sommar och verkligen sett framemot att besöka staden tillsammans. Och ja, Budapest kan vi verkligen rekommendera. Väldigt vacker stad med mycket sevärt. Arkitekturen var något utöver det vanliga och det fanns mysiga caféer och restauranger i vart och vartannat hörn. Vädret var extremt varmt och soligt, så mycket vatten, iskaffe, tunna kläder och luftkonditionering var behövligt.
















Vi kom hem från resan natten till fredag och åkte hemhem på fredag eftermiddag. Under helgen firade vi veneziansk, umgicks med familj och vänner, samt drog på en spontan vandring till Salamajärvi nationalpark. Det vi hann se under den vandringsled som vi valde var riktigt fint, så kan nog rekommendera att besöka stället.





På tal om vandring så inhandlade vi i går varsitt par ordentliga vandringsskor. Det ska bli så roligt att testa dem då de borde passa bra också i krävande terräng. Hittills har jag oftast kört med ett par Nikes, vilka fungerar om det är torrt och om terrängen är relativt lätt, men de nya är definitivt mer anpassade för ändamålet. 

Denna vecka har studierna kört i gång och därmed är semestern slut för denna gång. Hittills har vi i och för sig endast inlett en kurs, så helt slut på ledigheten har det inte varit ännu. Det är ändå väldigt kul att vara i gång igen och särskilt då alla börjar ha hittat tillbaka till Vasa efter sommaren. I tisdags var det dags för årets första tisdagssamling och efter den fortsatte vi på födelsedagskaffe till finaste Pio som fyllde 22 år den dagen. 

Tacksam över dig! ♡

Nu, efter att jag skrivit klart detta inlägg, ska jag ställa mig för dagen och gå till Tritonia för att låna böcker till ett grupparbete. Därefter ska jag luncha med Anton och sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen. Hoppas ni får en fortsatt bra vecka. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar