måndag 21 maj 2018

Åboresan

I onsdags åkte jag och Nette ner mot Åbo för att spendera några dagar där tillsammans med Fia. Resans huvudsyfte var, som jag tidigare nämnt om, Stafettkarnevalen. Vi kom fram till lägenheten runt 20.30 på kvällen och for nästan genast ut på promenad och sightseeing. Torsdagen spenderade vi ganska långt i shoppingens tecken, men även då gick vi en massa för att se så mycket som möjligt av staden. Så otroligt grönt och fint var det, Åbo levererade verkligen - once again.

I princip hela fredagen och lördagen var vi på Paavo Nurmis stadion som funktionärer vid uppropet. Det var så KUL! Jag har varit en Stafettkarnevalsfantast sedan jag första gången deltog, så att få medverka som funktionär var nog något av en dröm. Att dessutom få göra det med mina fina kusiner förgyllde det hela ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar