måndag 12 augusti 2019

Fina sommarminnen

Hej fina ni!
Medan regnet smattrar utanför tänkte jag fortsätta min innan jobbet-morgon med att dela med mig lite av vad som hänt sen sist. Lite fina sommarminnen helt enkelt!

Söndagen den fjärde augusti fick vi fira vår allra första bröllopsdag. Dagen inleddes med en supergod brunch här hemma och därefter åkte vi ut till Replot och Björköby. Mera idylliskt sommarställe får nog letas efter! Vi gick runt i hamnarna, tog stigen till utsiktstornet, besökte en simstrand och drack kaffe vid Salteriet. Efter att ha hunnit hem en sväng emellan avslutade vi ännu firandet med en pizzadejt inne i stan. Älskade Anton, är så otroligt tacksam över dig!








I tisdags överraskade vi Jannike, vår fina vän och blivande brud. Jag åkte till Jeppis efter att ha slutat jobbet och vi började möhippan med mat på Friends. Därefter körde vi till Svanen för att paddla kajak och det är nog verkligen en sommaraktivitet som jag kan rekommendera. Vi fortsatte kvällen vid Pios villa med att umgås, äta gott, leka, bada bastu och våga oss på ett par nattdopp. Mysig kväll!





Bilderna från möhippan är tagna av Anna-Karin och Pio.

I fredags var både jag och Anton lediga så vi bestämde oss ganska spontant för att åka på roadtrip. Vår destination för dagen blev Tammerfors och det var ett riktigt lyckat val. Vi möttes av solsken, fina byggnader och mysiga gator. (En hel del byggarbete och en plötslig regnskur också, men sådant hör till.) Vi shoppade lite, gick mycket och bekantade oss med staden. På lördagen jobbade jag och efter det åkte vi norrut för att spendera resten av helgen på Kållbymötet. Verkligen välsignade dagar!






Sista bilden är från Pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar