onsdag 24 april 2019

Påsklovet

Hejsan! Mitt påsklov inleddes på lördag eftermiddag efter att jag arbetat på torsdagskvällen och lördagen. Jag och Anton styrde då norrut för att fira påsk med våra familjer. Helgen var riktigt härlig och den förgylldes av det finfina vädret. Vi hann umgås med både familj och vänner, spendera mycket tid utomhus, äta god mat och ta del av påskens händelser. Jag fick också ta paus från allt som heter skola för ett par dagar och det var riktigt skönt. Tacksam är nog känslan som infinner sig när jag tänker tillbaka på helgen.







På måndagskvällen kom vi tillbaka till Vasa och tisdagen inledde jag och Anton med en löptur tillsammans. Alltså hörni, den vår som vi har för tillfället är nog något utöver det vanliga?! Det känns verkligen som sommar, trots att vi fortfarande är i april. Dagen fortsatte hursomhelst med ett varv via butiken för att handla mat för veckan, förberedelser inför torsdagens kandseminarium, klädtvätt och matlagning här hemma. På kvällen var vi ut till Replot på tisdagssamlingarnas våravslutning. Roligt var det, trots att det var bra mycket kallare där än vad vi räknat med.

Idag har jag fortsatt med presentationen av min avhandling, samt den opponering som jag också ska ha imorgon. Gick till skolan ett par timmar för att luncha och göra en skoluppgift med Ida. Sen har  jag också spenderat tid i solen: på promenad genom centrum, på bryggan med musik i öronen och på kvällens uteträning. Ja, en stund på balkongen också. Hoppas ni får en fortsatt fin kväll, vi hörs!



 The heavens declare the glory of God; the skies proclaim the work of his hands. - Psalm 19:1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar