måndag 15 april 2019

Måndagsinlägget

Hej på er! Hoppas ni fått en bra start på den nya veckan.☺ Jag tänkte börja med att återvända till min helg och vad den bestod av denna gång. På fredag gick en stor del av dagen åt till skrivande och på kvällen hade jag en öpu-kurs mellan klockan klockan 16 och 19. Senare for jag och Anton på kvällskaffe till Emma och Daniels, och det var supertrevligt som alltid. Lördagen började med öpu-kurs mellan 9 och 14.30. När vi var klara för dagen mötte jag upp Anton i centrum där vi veckohandlade och gick i ett par butiker. På kvällen var vi på en liten road trip i det underbara vädret och efteråt blev det filmkväll tills vi (läs: jag) så gott som somnade på soffan.

Söndagen började med sovmorgon och fortsatte med resten av gårkvällens film, en supergod lunch, kandiskrivande, en långpromenad i solskenet, sushidate och finalen i damernas hockey-vm. Därtill var vi förstås också och röstade i riksdagsvalet och på kvällen var det valvaka som gällde (i alla fall på periodpauserna i hockeymatchen). En bra dag och en bra helg!





Idag har jag varit i skolan från lite över 9 till klockan 17. Förutom att skriva så har jag lunchat med Ida och Mirjam, samt varit på ett seminarium i kursen Multicultural Education. Väl hemma igen lagade vi sparrissoppa till middag, vilket var en ny (och ganska lyckad) bekantskap för oss. Efter kvällskaffet for jag på vårens första löptur, och det var nog en av dagens höjdpunkter! Soliga, ljusa kvällar måste vara något av det finaste med våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar