söndag 3 mars 2019

Sportlovsveckan, del 2

Hej på er! Söndagskväll och dags för mig att uppdatera er om de senaste dagarna. Torsdag och fredag spenderades hemhemma, som jag nämnde i mitt förra inlägg. Vi hade två riktigt mysiga dagar och jag är så glad att vi fick in det besöket denna vecka. Det blev en del skrivande som planerat, men det känns som att vi också hann med mycket annat.

I torsdags blev det bland annat en skidtur med mamma. Hon var också ledig så vi passade på medan solen var uppe - det gör det hela så mycket roligare. 

På fredag fick vi vara barnvakter åt Sander, så det blev en eftermiddag fylld med lek och skratt. Jag och Anton spenderade kvällen i Esse, innan vi körde tillbaka till Vasa. På lördagen var det jobb som gällde för min del och sedan blev det tjejkväll vid Elins. Det sistnämnda var så trevligt!! Att träffa vänner är något som verkligen är värt att prioritera. 

Denna lediga söndag har Vasa visat sig från sin bästa sida. Strålande solsken, och snön som föll i natt har täckt allt som var grått och smutsigt. Vi har hunnit med två ispromenader, varav den ena också innehöll en liten road trip och en picknick. Nu på kvällen har vi haft Antons föräldrar, samt Fanny och Lucas på besök. Ett fint avslut på en fin vecka!



I morgon kör praktiken i gång på allvar och en fullspäckad måndag väntar. Det blir auskultering av lektioner och ett elevvårdsmöte, handledning inför våra egna lektioner och därtill ännu lektionsplanering. Jag ser ändå framemot det och tror att vi kommer att lära oss massor - inte bara i morgon, utan också under de fyra kommande praktikveckorna. Hoppas ni får en skön avslutning på helgen och att ni ser framemot en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar