onsdag 13 mars 2019

A reminder:

..be gentle with yourself, you're doing the best you can!

Hej fina ni! Praktiken tar upp mycket av min tid för tillfället, men jag trivs och lär mig en massa. Det är så roligt att märka hur sådant man läst teorier om, fungerar i verkligheten. Alla spår av inlärning som vi får se hos våra elever, påminner också om varför läraryrket är så otroligt häftigt. Idag har vi varken auskultering eller lektioner och jag ska därför jobba på café. I morse steg jag upp tidigt och har hunnit ha en riktigt skön morgon med bland annat ett rygg- och armpass på gymmet. Har även hunnit koppla med serietittande, te och fruktsallad. 

Planer för resten av veckan är auskultering och lektionsplanering i morgon och på fredag, samt en träff med mina vänner. På lördag ska jag jobba, men efter det ska vi njuta av en ledig kväll och en söndag som inte ännu är planerad. 


 Så här fint var det i Esse förra helgen!

"Speciallärarmuggen och -skålen" hör definitivt till favoriterna i muminsamlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar