måndag 11 februari 2019

Långhelg i Åbo

God morgon måndag! Som jag kanske nämnt (eller inte?) så har vi spenderat denna helg i Åbo. Jag, Anton, Emma och Daniel tog tåget ner i torsdags och hade en riktigt härlig helg med - ur min synvinkel sett - kusiner och deras respektive. Åbos väder var inte i charmigaste laget just denna helg, men vi lät det inte störa oss. Under helgen hann vi bland annat vara en stund på torsdagssamling, gå i centrum / affärer, se ligamatchen TPS - HPK, utforska shoppingcentret Mylly,  laga middag och testa några av Åbobornas favoritrestauranger, besöka kyrkan och bara allmänt umgås, prata och dricka kaffe. SÅ BRA HELG! Är tacksam över relationen med dessa vänner och över hur bra vi fick ha det under vårt besök.

Nu väntar en ny vecka med lite mer vardagligt program. Föregående mening klingar aningen negativt, men vardagligt är också bra. Mycket handlar om hur man gör det och om att se de små ljusglimtarna i vardagen. För tillfället sitter jag vid Tritonia, där jag ska plugga framtill lunch. Därefter väntar kandiseminarium och sedan ett två timmars pass av Multicultural Education. Bäst att jag sätter i gång med mina uppgifter så att jag sedan kan hämta en kaffe i motivationshöjande syfte. Det är, som sagt, de små ljusglimtarna det handlar om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar