fredag 11 januari 2019

So far this week

Hej på er och trevlig fredagsförmiddag! Denna vecka har i stora drag bestått av tre skoldagar, en pluggdag vid Tritonia och en här hemma (idag), tre egna pass på gymmet, ett antal ansökningar för sommarjobb, ett supertrevligt kaffebesök av E&D, en kvällspromenad med Anton och några avsnitt HOC. Jag har också fortsatt läsa en av mina julklappsböcker: Min historia av Michelle Obama, bakat dadelbollar (se bild 2) och återupptagit ÅA-luncherna med mina vänner. 

Min fredag har hittills gått åt till kandidatavhandlingen och förberedelser inför mellanseminariet som går av stapeln på måndag. Härnäst ska jag fixa lunch åt mig och invänta Anton som har en kortare skoldag idag. Vi ska in till centrum på några ärenden och ikväll ska vi på hockeymatch. Så taggad för det sistnämnda! 

Rester av julen syns ännu i vår lägenhet: doftljus med kanel och risgrynsgröt och en av våra mindre vackra grönväxter som lidit en del under jullovet.
De utlovade dadelbollarna.
Min studieplats för tillfället, bra med omväxling! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar