måndag 10 december 2018

Redan tionde december

God morgon! Ett inlägg i veckan tycks vara takten för tillfället. ;) Det är så konstigt att december, som förr kändes som årets längsta månad, nu verkar vara den kortaste av dem alla. I skolan kör vi slutspurt för tillfället. Jag och Ida lämnade igår in en av höstens största uppgifter och nu känns det redan så mycket bättre. En del finns ännu kvar på min lista av deadlines, men det glesnar. Sakta men säkert. 

Förra veckan jobbade jag som barnvakt två kvällar och som lärarvikarie en dag. Vi spenderade torsdagskväll till söndagskväll i Lövö / Esse. Skolarbeten, tjejträff, en lördagskväll med kompisar, julbak med Antons syskon, sällskapsspel och kaffe = helgen i ett komprimerat format. Den nya veckan får jag börja i rätt så avslappnade tecken. På dagens schema finns endast en föreläsning mellan 14.30 och 16.00. Jag har tänkt fylla dagen med tentläsning, förberedelse för en presentation, klädtvätt, ett par ärenden på stan och förhoppningsvis volleyboll på kvällen. Lite julmys ska nog klämmas in där också. Avslutningsvis får ni därför se några juliga bilder från Pinterest. (Min go-to-lösning då kamerarullen ekar tomt.)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar