tisdag 9 oktober 2018

Tankar en tisdagsmorgon

God morgon på er! Sitter som bäst på ett café med min urdruckna kaffekopp och datorn som sällskap. Det var återigen dags för någon form av rörfixande (?) i vår lägenhet så jag evakuerade i samband med att Anton gick till skolan. Min första föreläsning för dagen börjar 10.15 så jag ska promenera till skolan tills det.

Måndagar brukar vara en av mina favoritdagar, men gårdagen var något av ett undantag. Sådär i efterhand sett var det inget speciellt med dagen, men jag var bara på sämre humör än vanligt. Regn ute, en drös av skoluppgifter som gjorde sig påminda på en och samma gång, (måndags)trötthet och lite huvudvärk också. Mot kvällen blev det bättre på grund av hemkomst till en färdig middag (världens bästa Anton ♡) och volleyboll med ett gäng tjejer. Ibland behövs en lite sämre dag för att man ska inse hur bra allting är. I dag känner jag mig riktigt tacksam över allt och trots att dagens sista föreläsning slutar 17.30 känns det hela överkomligt. 

Bilderna i detta inlägg är från söndagens utflykt till Öjberget. Så galet fint var det där. Skrev på instagram att hösten är bäst då den spenderas i skogen och det är verkligen sant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar