måndag 1 oktober 2018

Mera vandring och annat mysigt

Hej måndag och hej oktober! Hej på er också! ♡ Som jag brukar på måndagar så ska jag också nu summera helgen som varit. I fredags slutade både jag och Anton vid lunchtid och styrde därefter norrut för en helg i hemtrakterna. Jag åkte direkt till jobbet och var där till 21. Länge sen sist, men helt kul att vara tillbaka. 
På lördagen drog vi ut på vandring med mamma och pappa. Med strålande väder och humöret på topp blev det en riktigt bra eftermiddag. Vi gick på tre olika vandringsleder och fick se mycket fint längs vägen. Rekommenderar verkligen att ni tar er tid att gå ut i skogen! Det är värt det oberoende av årstid, men på hösten är det alldeles särskilt härligt! Då vi kom hem badade vi bastu och senare på kvällen for jag och A på ungdomssamling. 
På söndagen var vi hos mina svärföräldrar och hade en riktigt lugn och skön dag. På kvällen åkte vi sedan tillbaka till Vasa. Hittills i dag har jag haft en föreläsning, efter vilken vi lunchade här vid ÅA. Efter att nu ha suttit kvar här och skrivit på ett arbete (dels för att få det gjort och dels för att undvika rörmokarna som jobbat på i vår lägenhet) ska jag hoppa på cykeln hemåt. Vi ska åka och veckohandla och sedan ska jag i alla fall tvätta och träna. Hoppas ni får en toppen dag!

Vi grillade även annat än grillspetten, men de var det enda som fastnade på bild. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar