onsdag 24 oktober 2018

En utmaning

Att "ta en dag i taget" är något som jag har väldigt svårt med. Alltför ofta kommer jag på mig själv med att oroa mig för något som händer i morgon. Eller i slutet av veckan. Eller till och med nästa månad. Varför, varför, varför?
Har på senaste tiden tänkt mycket på det här. Jag får inte ut något av de timmarna som jag lägger på att bekymra mig över något som ligger i framtiden. (Om jag alltså inte gör något för sakens skull, planerar eller förbereder mig.) Det här är något jag vill och ska jobba med. Har redan börjat och tror att denna utmaning för gott med sig. Vad vill du utmana dig med idag?

Lite uppdatering om de senaste två dagarna ska ni också få. :) I går var jag i skolan från 10.15 till 11.45 och for sedan på lunchdate med Anton. Lyx att unna sig det på en rätt så hektisk tisdag. Vi gick hem en sväng och jobbade på skolarbeten innan jag återvände till skolan vid 14-tiden. Därifrån bar det direkt av på jobb för min del.
I morse steg jag upp halv 7, åt frukost och ställde mig för dagen. Hoppade sedan för ovanlighetens skull i bilen och styrde kosan norrut för ett vikariat. Kom tillbaka till Vasa efter klockan 16, (ursäkta inläggets alla klockslag) rätt så trött och väldigt hungrig. Efter en supergod middag och kaffe framför ett serieavsnitt känns det riktigt bra igen. Vi sitter nu framför varsin dator och jobbar, men resten av kvällen ska vi ta det lugnt. Sällan har jag uppskattat en hemmakväll så mycket som idag!

Gårdagens. 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar