tisdag 11 september 2018

Hänt sen sist

Rubriken låter som namnet på en skvallertidning, men den är nog bara ett försök till att övertäcka den tid som gått sedan senaste inlägget. Efter en snabb research är det ganska exakt en vecka.

Hej på er! Sen sist så har jag/vi hunnit med bland annat middagsbesök och kaffe med vänner, morgonträning, frukost på balkongen, en hel del fix i hemmet (snart börjar det vara så pass klart att jag kan visa er bilder), en långhelg hemhemma med begravning, konfirmationskalas, födelsedagsfirande, bastubad, cafébesök, morgonpromenad - ja, rätt mycket och ännu mer där till. En fin helg med nära och kära.

I går sträckte sig min skoldag från 8.30 till 16. Ingen mjukstart på veckan där inte. Då jag kom hem höll Anton på med middagen, sådant är guld! Efter att vi ätit for vi och veckohandlade, det är oskojat en av våra gemensamma favoritsysslor. Förutom mat och nödvändigheter fick vi också med oss ett "galler" som ska bli en väggdekoration, samt några små grönväxter till lägenheten. Efter att vi packat upp våra inköp rörde jag i hop en sats chokladbollar till kaffet. Testade ett recept som endast innehöll mosad banan, kokos, havregryn, kakao och kaffe. Vi fick också Elin och Lukas på besök och de hade med sig en kökspall och ett par gardiner som vi beställt från Ikea. Måste vara något av det bästa då man får sätta upp/ställa fram nya saker där hemma. Och ja, besök är förstås också något av det bästa! 

Nu ska jag avsluta för denna gång, vi hörs snart igen! 
Fina Lotta som blev konfirmerad i söndags! 
♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar