fredag 4 maj 2018

Plötsligt har hon sommarlov!

Ja, det har jag. Verkligen rekordtidigt att få sommarlov den tredje maj! Det som återstår av detta studieår är en individuell inlämingsuppgift och that's it. Min majmånad kommer därför bestå av jobb; troligen mest lärarvikariat, bröllopsplanering, min väns bröllop, en Åboresa med Stafettkarnevalen som huvuddestination, träning och också några än så länge helt oplanerade dagar. Gott så! Mitt sommarjobb på Björkbacka börjar jag nämligen officiellt först i Juni.

I går inledde jag dagen med att dra till gymmet med Ida. Klockan 6.40 checkade vi in och anmälde oss till morgonens tidiga pass. Vilken grym start på dagen! När jag kom hem åt jag lite mer morgonmål, samt pluggade det sista för tenten. Gick till skolan till 11.30 för att luncha och därefter var det dags att bänka sig i Akademisalen och skriva tentamen i Matematik 1. Känslan efteråt var positiv, så jag tror det gick bra. På kvällen var jag med Pio på loppis och sedan trotsade vi vädret och for på picknick. Så mysigt - kommer sakna att ha henne som kämpis! 

Denna dag började också med gym, men hade nog lite mer sovmorgon än i går. Nu efteråt har jag duschat, ätit och fixat på i lägenheten. Ska snart bege mig till Tritonia för att lämna in en bok och senare på eftermiddagen åker jag hemhem. Hoppas ni alla har en bra fredag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar