tisdag 24 april 2018

Kaffe, vardagsprat och en väldigt viktig sak.

Hej på er! I dag då jag kom hem från gymmet och skolan, kokade jag för första gången kaffe bara åt mig själv. I den här lägenheten alltså - som vi bott i sedan augusti. Tycker det var lite roligt att nämna. Angående det är jag till i princip 100% en social kaffedrickare. Det innebär att jag dricker det på jobbet, ibland i skolan och med familj, kompisar och så vidare. Har börjat tycka om smaken, men det är ändå inget som jag går och är snål på. Förutom i dag då, tydligen. ;) Någon som känner igen sig?

Annars då? Gårdagen bestod av en löptur på morgonen, lite skoluppgifter, matlagning, ett besök till en familj där jag ska börja vara barnvakt, cykeltur och pratstund med Nette, samt volleyboll på kvällen. I dag for jag till skolan till 9.30, lunchade efteråt med Ida och drog till gymmet. I kväll blir det tisdagssamling ute vid Replot, så hoppas på aningen bättre väder till det.

Sedan var det det den väldigt viktiga saken också. Liksom många, många andra har jag kollat dokumentären om den bortgångne Aviciis (eller Tim Berglings) liv som artist. Måste säga att jag återigen chockades över hur pengar, framgång och andra människors åsikter kan vara viktigare än en persons liv och hälsa. I dokumentären berättar Tim upprepade gånger om hur han inte orkar, vill eller förmår utföra flera spelningar - men ändå så gott som tvingas till det. Helt ofattbart att det kan vara så. Det enda man kan hoppas nu är att detta blev någon sorts varningsklocka, både för människor i musikbranchen och överlag. Oberoende av vad man jobbar med ska det inte få ta över ens liv, alldeles särskilt inte för att någon annan tycker så.



- Avicii, Wake me up

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar