söndag 4 mars 2018

En helg i Vasa

[Reupload från 27.2]

I helgen stannade jag i Vasa och Anton kom dit för att hålla mig sällskap. På fredagskvällen umgicks vi med Emma och Daniel. Först blev det bowling och sedan kaffe och yatzy vid deras - riktigt bra kväll! På lördagen gick vi bland annat in till stan för att gå i lite butiker och på café. Riktigt kallt var det, men annars hur mysigt som helst. På kvällen hade vi ansiktsmasker, samt fixade grönsaker och dipp som vi åt framför Friends. Söndagen blev en ganska lugn dag - skönt så! Vi var ute på en långpromenad på isen, kollade skidning, fixade mat och sådant. Sen hade jag skoluppgifter som jag var tvungen att pyssla på med hela helgen, men det var kul att vi ändå hann vara så pass mycket tillsammans.

I går var jag i skolan till cirka 12.30 och efter det åkte jag hem till Lövö. Vi har sportlov denna vecka och sedan praktik i fyra veckor, så det blir att bo här ett tag nu. Inte så illa det heller! :) I går kväll hade vi tjejträff vid Linas, verkligen så kul att träffas och prata igenom allt möjligt. I dag väntar jobb från 14 till 21, men en del ska jag väl hinna med före det också. Ha en fin tisdag alla, oberoende av om ni är sportlovsfirare eller inte!

Sockorna på sista bilden blev klara i helgen och jag trodde att jag inte skulle vilja se varken stickor eller sockor på länge efter det. Överväger dock nu att starta ett nytt projekt, så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar