fredag 16 februari 2018

Vändagsfirande och annat trevligt

Skrivet i går:

God morgon på er! Hoppas ni hade en bra vändag i går. Gillar att den faktiskt heter så i Finland, det blir liksom inte samma press på att ha en valentine. Dagen kan lika bra firas med goda vänner och genom att visa uppskattning åt nära och kära!

Själv började jag dagen med ett seminarium, efter vilket vi lunchade i skolan. Cyklade sedan till gymmet där jag körde med fokus på löpning och bålstyrka. På hemvägen svängde jag in via Minimani för att köpa lite ingredienser till kvällens middag. Hann sedan hem och duscha och fixa lite grejer, innan Anton kom hit. Vi lagade batatfranskisar och marmorfiĺé, med sallad och pepparsås till. Såå gott! På kvällen var vi in till stan på varsin latte och sedan blev det mys med efterrättsglass och Friends. Tack för kvällen! ♡

Såhär långt skrev jag i går morse och det tog kanske en timme sammanlagt, haha. Orsaken var OS (förstås), det har en tendens att dra koncentrationen till sig.

I går hade vi planerat in en brunch med klassen. Det är verkligen ett roligt sätt att umgås på - kul att styra upp och väldigt gott förstås. En riktigt drömmig start på dagen! Vid 14 hade jag frisörstid hos duktiga Johanna. Det var som vanligt länge sen sist och denna gång blev det en lite större förändring. (Stor för att vara mitt hår då.) Kom hem igen vid 19-tiden och ägnade kvällen åt ett stickprojekt som hör till textilslöjdskursen. Riktigt kul då man väl kommer i gång.

I dag har jag varit i skolan hela förmiddagen och nu ska vi när som helst åka hemhem till helgen. Ha det bra och njut av att det är fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar