torsdag 28 december 2017

Min julhelg

Julhelgen var verkligen underbar, precis så där som den ska vara. Julaftonen bestod av julbön i kyrkan och familjetid här hemma, julmat och julklappar vid Antons och sedan ännu mer julklappar och spelkväll hemma hos oss. Gick definitivt och sova med ett stort leende på läpparna den natten.

Juldagsförmiddagen spenderade jag i köket där vi gjorde sallader och andra förberedelser för maten. Vid 13-tiden kom vårt sällskap och vi fick hugga in på  julmaten. Dagen fortsatte med spel och kaffebord, som sig bör. Ännu mer paket öppnades också och vi hade en helmysig dag tillsammans.

Julannandagen vaknade jag obarmhärtigt tidigt och for i väg på morgonskift. Efteråt var jag ganska trött, så det blev en lugn eftermiddag och kväll. Kollade Friends med Anton, var ute på promenad och senare på kvällen ut och leka i snön. Det sistnämnda bör ej underskattas och är tydligen lika kul fast man fyllt 20.

Har inte särskilt många (bra) bilder, men kanske de ger er ens en liten glimt av min jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar