lördag 23 december 2017

Jullistan 2017

Med bara en natt kvar till julafton, tänkte jag fylla i en jullista för att bidra till stämningen. Denna är också från sevendays.fi. Bilderna är från Pinterest.

I år firar jag jul med: Vi kommer fira med både min och Antons familj. 

Det här finns alltid på julbordet: Pappas köttbullar, en massa sallad, vindruvor och ostar, samt förstås morotslåda och julskinka.



Min juldagsmorgon ser ut så här: På juldagen brukar vi alltid fira med släkt från mammas sida. Ofta brukar den här morgonen innehålla sömn och sedan att man antingen ställer sig i väg, eller förbereder det sista här hemma

Tre saker som julen måste innehålla: Julsånger, julgran och gemenskap.




Min bästa julsång: Listan kunde göras oändlig och uppdateras varje år. Några favoriter just nu är That's christmas to me, Lyssna värld till ängelns ord och Viskar en bön

Det här är jultradition hos oss: Julkyrka, julbastu och att fira hela julhelgen.


Så här klär jag mig på julafton: Ofta rätt så festligt och senare på kvällen byter jag till myskläder eller en ny pyjamas. Har inte helt bestämt mig vad jag ska ha på mig i år.

Min bästa julfilm: Har ingen all time favorite, men av dem jag kollat i år så säger jag Once upon a holiday. Så mysig, lättsam och verkligen en stämningshöjare.

Vår gran ser ut så här: Vi tar alltid in granen sent och klär den antingen kvällen före julafton eller på julaftonsmorgonen. Den brukar vara full med glitter, ljus och både äldre och nyare, köpta och hemmagjorda pynt. 




Det sämsta med julen: Att många känner så stor press kring högtiden och sen hur tungt det måste vara att fira den helt ensam, eftersom det ligger så stor fokus på gemenskap. Önskar ur hjärtat att alla skulle ha någon att fira med... 


Det bästa med julen: Julen är min favorithögtid av väldigt många orsaker. Älskar hur julen får människor att se varandra, dela med sig och stilla sig för att fira tillsammans med familj och släktingar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar