torsdag 11 maj 2017

Plötsligt har jag sommarlov

.. och det känns riktigt overkligt. Dels för att det bara är den 11:e maj och våren verkar vara väldigt segstartad i år. Dels för att det ännu återstår en del deadlines innan alla kurser är avklarade. Dels för att det känns konstigt att plötsligt bara lämna fina Vasa. Dels för att jag inte är mentalt förberedd på att vara utan mina härliga klasskompisar så länge. Främst på grund av det sistnämnda! Det känns så konstigt, då man blivit van att träffas så gott som dagligen. Hursomhelst är nog sommarlov allt bra skönt också! Längtar till värmen och alla äventyr! :D

När jag ändå är på gång kan ja också berätta vad jag gjort sen i tisdags. Hade egenlärarträff och musiktent i skolan. Sen hämtade Henna upp mig och jag fick umgås med Sander så länge hon var hos frisören. Så kul att hinna träffa dem båda! Efter det besöket hade jag ännu kvällsföreläsning till 19.45, rätt så lång dag. I går var jag i skolan från 8.30 till 14. For sen till Tritonia en stund och till gymmet för att fixa avtalet för sommaren. Skulle mer än gärna tränat också, men har en tillfällig släng av förkylning. På kvällen blev det då hockeymys med fina vänner.

I dag har vi haft presentationstillfällen från 8.30 till 14. Efter att ha kramat alla hejdå, for vi ännu till stan på lite caféhäng. Tydligen var vi inte alls redo för avsked. Nu är jag i alla fall hemma och ska fixa lite uppgifter, städa och packa tills i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar