onsdag 15 mars 2017

Tisdag och onsdag

Som rubriken så okreativt redan upplyser, tänkte jag berätta vad jag gjort i går och i dag. Gårdagen började med en stressfri morgon innehållandes frukost, youtube och en morgonpromenad i det slaskiga marsvädret. Skönt var det, trots slasket. Hoppade sen i duschen, ställde mig och fixade lunch innan jag cyklade till skolan. På schemat stod två föreläsningar, finska och främmande språk, samt elevers psykiska hälsa. Hem kom jag efter 17.30, åt middag och for sen med Pamela på tisdagssamling. I dag började jag också sent, en sådan lyxvecka! Vid 11 befann jag mig vid Österbottens museum med min klass. Där fick vi både en guidad rundtur och tid att själva bekanta oss med vilda djur, stenar och gamla träföremål. Efter museibesöket blev det lunch vid ÅA och sen ett par timmar av effektivt arbetande på en inlämningsuppgift. När vi kände oss klara för dagen cyklade jag till stan och mötte upp Linda en stund. Fick handlat det jag hade behov av, nämligen ett nytt underställ. Så bra att köpa vinterrelaterade kläder på våren, reafynd utlovas. ;) När jag kom hem blev det middag, sen lite städning och därefter gym. Så skönt att min hals blivit bättre, har haft ont i den ett tag och därför inte vågat träna. Så nu vet ni det! Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar