måndag 23 januari 2017

MÅNDAGSLISTA

Kände för ett lite annorlunda inlägg den nya veckan till ära, så här kommer en måndagslista. Hittade denna på flera bloggar när jag började googla runt. Kan hända detta är "väldigt 2016", men det må så vara.

1. Vad ser du fram emot den här veckan? Jag har faktiskt inte speciellt mycket planer ännu, men jag ser i alla fall fram emot att hinna träna en hel del. Är alltid extrataggad för det på måndagar. Sen hoppas jag också hinna umgås mycket med vänner.

2. Vilken var den senaste bloggen du började läsa? Oj, det vet jag faktiskt inte. Har plötsligt fastnat i en massa Sevendays-bloggar, så någon av dem är det definitivt. Finns så många bra där!

3. Ska du laga någon härlig mat den här veckan? Hmm, det är också oklart ännu. I dag blir det i alla fall batatsoppa som nog är en personlig favorit.

4. Säg en grej du verkligen vill göra, som du ska ta dig tid för den här veckan.
Denna var ganska lätt, har tänkt att jag ska läsa mycket denna vecka. Läste ut en så bra bok förra veckan och nu har jag börjat på en jag fick i julklapp. Den verkar så bra!

5. Vilket/vilka ord ska du hålla hårt i hela veckan?
Hmm, denna har jag faktiskt inget bra spontant svar på. Men kanske Fil 4:13.

6. Vad gjorde du i går kväll?
Packade, umgicks med vänner och drack kaffe.

7.  En bild som symboliserar denna dag.
För ovanlighetens skull har jag inte tagit en enda bild ännu i dag. Men vi kan föreställa oss en bild av ett soligt Vasa, sådant väder har vi nämligen blivit bortskämda med i dag.

8. Vad åt du till frukost i dag?
Grekisk youghurt med müsli, knäckebröd och grönt citronte.

9. Vilken tid på morgonen vaknar du?
Det här varierar lite enligt dagsschemat, ibland har jag skola redan 8.30 - ibland först på eftermiddagen. I allmänhet vaknar jag ändå mellan 7.30 och 8.00. På helgerna sover jag (förstås) lite längre.

10. Hur ser du oftast ut till vardags?
Oftast har jag på mig jeans och en collegetröja eller något stickat (så här på vintern). Det varierar ganska mycket från dag till dag. Ibland känner jag för att städa upp mig mer och andra gånger blir det bara helt avslappnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar