tisdag 24 maj 2016

Picnick och huvudstadsbesök

Hej från Seinäjoki! Sitter för tillfället på tåget hemåt efter en heldag i Helsingfors. Startade halv 6 i morse så tröttheten börjar sakta smyga sig på. Framme i huvudstaden var jag lite före 10 och hade med andra ord nästan fyra timmar på mig innan jag skulle befinna mig vid HU för urvalsprov. Började med att gå i butiker och är riktigt nöjd med det jag hittade. Efter en god lunch på Picnic for jag på lite sightseeing då jag en gång hade tid över, såå varmt och fint var det dessutom. Gick bland annat ner till hamnen och satt där vid vattnet med en citronlakritsglass, ganska nära perfektion det må jag säga. Urvalsprov skrev jag sen mellan 14 och 17, det känns som om det gick bra. Därefter hade jag ytterligare en timme på mig i stan och sen bar det av hemåt. 22:16 borde vi vara i Kokkola, i fall ni ville veta.
De två första bilderna är från i går då vi mötte upp med ett gäng vänner och hade picknick vid Gamla hamn. Vädret var underbart även då - mysig kväll.

Kiikas bild 👆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar