måndag 25 maj 2015

Måndagstankar

Jag skulle kunna skriva ett inlägg om hur jobbig denna måndag varit hittills. Om hur det regnat, hur jag är missnöjd med dagens prov, hur jag måste plugga och hur trött jag egentligen är. Det känner jag dock inte alls för att göra, trots att det finns gott om material till det. I stället vill jag vända på det hela, bevisa - främst för mig själv, att denna dag inte alls är så bedrövlig.

⭐️ Det är bara fem dagar kvar till sommarlov
⭐️ Jag har bara ett prov kvar
⭐️ I morgon får jag sova längre
⭐️ Helgen var toppen
⭐️ Jag är frisk, inte ens förkyld efter helgens bravader
⭐️ Det regnar inte längre 
⭐️ Jag har flera roliga händelser att se framemot under de kommande veckorna
⭐️ Jag har så fina vänner och familj som muntrar upp även sämre dagar

Egentligen kunde listan lagas hur lång som helst - det är nämligen superviktigt att inte ta alla goda saker för givet. Jag är nog mycket medveten om att det ibland inte alls hjälper att försöka tänka positivt. Det kan också vara mycket jobbigt när någon hela tiden talar om det. Ändå tror jag absolut att det ligger något i det hela, vårt liv beror så långt av vår attityd till det. Vissa saker som sker mig kan jag inte påverka - vare sig jag vill det eller inte. Hur jag handskas med det är dock helt upp till mig själv. 

Det var lite tankar jag ville dela med mig av denna måndag, ha en bra fortsatt eftermiddag och kväll! Kram!

                    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar